Kysymys:
Do Electrical Engineers use microcontrollers?
IronApe
2014-08-04 19:51:20 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Olen aina rakastanut ohjelmointia, ja olen vasta hiljattain kiinnostunut elektroniikasta ja mikrokontrollerien ohjelmoinnista. Se on erittäin hauskaa, mutta mietin, opitaanko jotain hyödyllistä, joka voi saada työpaikan iän kasvaessa. Mietin, käyttävätkö sähköinsinöörit mikrokontrollereita.

Tiedän, että työpaikat, joissa sinun täytyy tuoda virtaa talon eri osiin, todennäköisesti eivät, mutta ehkä tällainen työ:

Sinun vastuusi:

  • Suunnittele ja kehitä uusia defibrillaattorituotteita. Ensisijainen painopiste on uudessa tuotesuunnittelussa ja nykyisessä tuotetuessa analogisen ja digitaalisen suunnittelun alalla.
  • Mallintaa analogisia piirejä käyttämällä erilaisia ​​simulointityökaluja, kuten PSPICE ja MATLAB.
  • Rakenna prototyyppejä ja todista suunnittelun toteutettavuus, toimivuus ja suorituskyky.
  • Dokumentoi suunnittelun kaikki vaiheet, mukaan lukien vaatimukset, spesifikaatiot, suunnitelmat, tarkastelut, testausmenettelyt ja testausselosteet.
  • Tuetaan olemassa olevia tuotteita. Tutki ja selvitä tuotannossa esiintyvien ongelmien perussyy valmistuksessa ja kentällä. Järjestelmien, piirilevyjen, kaapeleiden ja laiteohjelmiston vianmääritys. Käytä testauslaitteita ongelmien analysointiin ja ratkaisemiseen.
  • Tunnista, arvioi ja suosittele avaintoimittajia sähköisten teknisten kykyjen, kokemuksen, historian ja sertifikaattien perusteella.
  • Edistää ja ylläpitää jatkuvaa viestintää keskeisten toimittajien ja sisäisten sidosryhmien kanssa projektin kehittämisen aikana.
  • Edustaa EE: n kehitysryhmää teknisenä tiiminä projektina. Tähän sisältyisi teknisten ratkaisujen tarjoaminen, projektin aikataulutus ja seuranta.
  • Dokumentoi valmistuksen suunnittelu (esim. Piirustukset, kaaviot, kokeet, muutokset, testitulokset, tiedot, piirilevyn asettelu jne.).
  • Työskentele rajat ylittävien tiimien kanssa, joihin kuuluvat: mekaaninen eng., ohjelmistosuunnittelu, kliiniset sovellukset, oppimistuotteet, markkinointi, tukisuunnittelu, Quality & Regulatory ja toimitusketju. Joukkueet ovat kokeneita, mutta suhteellisen pieniä ja jäsenillä on monia kehitystehtäviä.

Käyttäisivätkö tätä tekevät ihmiset mikro-ohjaimia vai jotain vastaavaa?

Kyllä, me (he) kyllä.Ja ei, Arduino ei * ole * mikrokontrolleri ... Ainakin EE: lle.
@VladimirCravero - vaikka arduino ei ole mikrokontrolleri, se on mikrokontrollerin kehityskortti, * tarjottujen kirjastojen tai IDE: n kanssa tai ilman *.
@Vladimir kyllä, et käytä Arduino-korttia tuotannossa, mutta Arduinolla on silti mikro-ohjain.Sitä en tiedä EE: t käyttävät sitä yleisesti, mutta sillä on silti teknisesti MCU.
Joo, teillä molemmilla on oikeus, se on vain, että en pidä siitä ollenkaan.
Arduino-nimi osoittaa, että mikrokontrollerissa on jonkinlainen käynnistyslatausohjelma, jonka avulla se voidaan ohjelmoida tietokoneelta.Kirjastot tai IDE eivät tee siitä Arduinoa, sen käynnistyslatainta.Oikealla atmel-mikrokontrollerilla Arduinosta tulee hyvin tuettu mikro-alusta
@Vladimir Cravero.Vaikka Arduino ei ole mikro-ohjain.Tunnen EE: t, jotka käyttävät Arduino-kehityskortteja tai halpoja PIC-levyjä "break out" -levyinä mikro-ohjaimille.Nano tarjoaa erityisesti nopeita, halpoja ja helppoja tapoja tehdä joitain töitä, esimerkiksi rakentaa testijärjestelmä varmistaakseen, että ”oikea” tuote tai komponentti toimii.
Toistan gbulmerin kommentin.Olen käyttänyt arduinoa ammatillisesti.Olen tehnyt heidän kanssaan testilaitteita valvomaan pitkäaikaista / palamista testauksessa.Olen laittanut ne ammattimaisen näköisiin alumiinikoteloihin ja lähettänyt ne asiakkaiden sivustoille.En tehnyt heidän kanssaan volyymituotantoa, mutta kun tarvitsin jotain sovellukselleni ja tarvitsin nopeasti, käännyin Arduino Megan puoleen.Se toimi kuin mestari.Minun ei tarvinnut kehrätä piirilevyä tavoitteiden saavuttamiseksi.Lisäksi pienillä määrillä on halvempaa käyttää elementtilevyä sen sijaan, että pyörität omaa uC-korttiasi.
Katso myös - katso kaikki hevosvoimat, jotka saat käyttämällä beagle-luun kumia.Olen tuottanut mukautettuja MSP430- ja PIC-piirilevyjä, jotka tekevät murto-osan siitä, mitä nuo asiat voivat tehdä kaksinkertaisiin kustannuksiin, koska tuottoni olivat alhaiset.Olen sittemmin ehdottanut menevän COTS-laudoille näissä sovelluksissa ja yritän edelleen taistella tuossa taistelussa.
@Funkyguy - monissa mikro-ohjaimissa ja niihin liittyvissä levyissä on käynnistyslataimet.Mielestäni se on koko ympäristö, mutta * varsinkin kirjastot, mikä tekee jotain Arduinoksi.Ne voivat olla hieno työkalu, mutta en kutsuisi sitä EE: n jatkotaitoksi.
@ScottSeidman Olen samaa mieltä.Pidän sitä jatko-osassa tällä hetkellä vain lausuntona "Rapid prototyping with Raspberry Pi, Arduino, and LPCxpresso", mutta se ei ole kuin tie breaker -taito.
* Yleinen havainto, ei sormien osoittaminen täällä ... * Onko vain minä vai huomaa kukaan muu, että jos EE: t viettivät koko ajan valitessaan siitä, kuinka huonosti Arduino-ohjelmistoa (kirjastoja, IDE: tä jne.) Kehitettiin todella,Onko sinulla teollisuusluokan kirjasto, joka toimii monilla MCU-yksiköillä ja on tehokkaampaa ja helpompaa kuin kirjoittaa oma koodi joillekin toiminnoille?Toki on muutama outo asia (`` Boolean`` ja `` Bool``), mutta luulen, että jotkut näistä asioista voitaisiin poistaa johdannaisena ...
@AnnonomusPenguin, `typedef Boolean Bool` valmis!Vain typedef heidän typedef.Mutta vakavasti, olen samaa mieltä myös.Arduino voi olla mukava työkalu erittäin nopeaan prototyyppien muodostamiseen, mutta sitä voidaan parantaa tietyillä alueilla.Olen esimerkiksi käyttänyt sitä kehittäessäni omia kirjastoja AVR-ohjaimille varmistaakseni, että käyttämäni komponentit todella toimivat, ennen kuin vietin liikaa aikaa viallisten komponenttien kanssa.Huolimatta ohjelmiston toteutusta koskevasta mielipiteestä, sen on osoitettu toimivan (poikkeuksia lukuun ottamatta).
@AnnonomusPenguin - Luulen, että sinulta puuttuu se.Kokeneet mikrokontrolleriohjelmoijat eivät valittaa Arduino-ohjelmistosta, koska he osaavat ohjelmoida levyn käyttämättä kyseistä ohjelmistoa.Parempia työkaluja ei tarvita, koska hienot työkalut, jotka toimivat hyvin, ovat jo siellä, ja voit ohjelmoida yksikköä erittäin hyvin.Tämän lisäksi näitä työkaluja ei ole millään tavalla vaikeampaa käyttää kuin Arduino-kirjastoja!No, kaiken lisäksi, on olemassa paljon tehokkaampia ohjainlaitteita, jotka ovat saatavilla paljon vähemmän!
@ScottSeidman Olen kuullut, että monet ihmiset valittavat Arduino-alustasta ja kuinka kamala se on ... ja kyllä, tähän on olemassa "ammattimaisempia" tapoja (tarkoitatko avrc: tä?).Et kuitenkaan voi sanoa, että `digitalWrite ()` ei ole helpompi oppia ja muistaa kuin kirjoittaa suoraan rekisteriin.Toki, jos tarvitset * tarkkaa * tarkkuutta, sinun kannattaa ohittaa joitain kookkaampia Arduino-kirjastoja (muista, enemmän ominaisuuksia).Kuitenkin, jos aion tehdä yksinkertaisen lelun, joka muuttaa moottorin nopeutta, kun nappia painetaan, en usko, että sen tarvitsee olla "täysi hallinta" sirussa.
Kysymys koskee uraneuvontaa, ei EE-suunnittelua.Kysymys on myös mielipidepohjainen.Tämä keskustelu kommenteissa on suurelta osin mielipidepohjaista.Pidän silmäni tätä säiettä.
Luulisin, että tärkein syy tähän tiettyyn työpaikkaluetteloon ei vaadi mikro-ohjaimia, koska se on tarkoitettu lääketieteelliseen, hengenpelastuslaitteeseen - useimpia siellä olevia mikro-ohjaimia ei yksinkertaisesti ole luokiteltu kyseiseen käyttötapaukseen.
Paljon mikro-ohjaimia runsaasti lääketieteellisiä laitteita.Tähän erityiseen asemaan voi liittyä työskentely vakavien upotettujen ihmisten kanssa yhdessä näistä "cross platform" -ryhmistä.
@fluffy:-mikrokontrollerit, jopa halvat, ovat usein luotettavampia kuin räätälöidyt vaihtoehdot.Mikrokontrollerit ovat yleisiä lääketieteellisissä sovelluksissa.
Olen hämmentynyt (niin mitä? :-)) -> Miksi keskustelu Arduinosta?En näe mainintaa niistä kysymyksessä, sen edellisessä / alkuperäisessä versiossa eikä missään toimenpideohjelmalle osoitetussa kommentissa.|Näyttää siltä, että Vladimir esitteli sen ilmaiseksi ja otti sieltä pois.Ei?
@RussellMcMahon Kyllä, tämä jatkoi tangenttia.Mutta se on hyvin yleistä kysymyksissä, jotka ovat: mikrokontrollereista, pehmeistä / yleisistä / mielipiteisiin perustuvista.
Kymmenen vastused:
Enemy Of the State Machine
2014-08-04 19:56:47 UTC
view on stackexchange narkive permalink

K: Käytävätkö sähköinsinöörit mikrokontrollereita?

Kyllä. Ehdottomasti. Yksinkertaisista leluista monimutkaisiin valmistusprosesseihin ja robotteihin. Se ei ole taito, joka satuttaa sinua tietämään. Opi niistä niin paljon kuin voit.

Kuten kaikessa sähkötekniikassa, se riippuu tekemisistänne.
kuka tietää ehkä luot oman työpaikkasi prosessin aikana.Jotkut eksoskeletit ja asiat alkavat käyttää Arduinoa PIC-tiedostojen yli.Lisäksi se terävöittää muita taitoja, kuten robotiikkaa, kuten mainittiin, ja piirejä ja matematiikan taitoja heille.
Hyväksyi @JeffWurz.Mutta se, että se on työkalupakissa, kun aika tulee, ei ole koskaan huono asia.Monet ihmiset käyttävät uC: tä, kun op-vahvistin toimisi vielä paremmin!Joten suunnitteluvaiheessa olet 100% oikeassa.On monia, jotka "ylisuunnittelevat" piirejä.Bob Pease sanoi "Suosikkini ohjelmointikieleni on juottaa!"
@EnemyOftheStateMachine-juote voi olla ehdottomasti hyödyllinen, mutta mielestäni ammattimaisessa ympäristössä pidän aina mieluummin ratkaisusta, joka perustuu valmiisiin osiin.Yleensä minulle tämä on PLC pikemminkin uC, mutta harvinaisissa tapauksissa uC soveltuu erityisen hyvin tehtävään.Ensisijainen hyöty on vaihdon helppous - mikä käy ilmeiseksi, kun yksi ainoa juote ratkaisusi kuolee ja sinun on joko vietettävä päivä laudan tason diagnostiikkaan tai kaksi päivää uuden rakentamiseen.Jos uC tai PLC kuolee, vaihda se, ohjelmoi uudelleen ja jatka rahan ansaitsemista.
Spehro Pefhany
2014-08-04 20:07:50 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tämä työ ei välttämättä ole, mutta tuotteessa todennäköisesti on mikro-ohjain ja ehkä sitä ohjaa tehokkaampi upotettu järjestelmä.

Huomaa, että siinä mainitaan vianmääritys (mutta ei kirjoittamista) "laiteohjelmisto".

On myös mahdollista, että tämän työnkuvan on kirjoittanut joku (esimerkiksi HR-henkilö), joka ei oikeastaan ​​ymmärrä suunnitteluprosessia.

Suuremmissa yrityksissä ihmiset erikoistuvat yleensä, ja sinulla saattaa olla analoginen henkilö, joka tekee suurjännitesuunnittelua ja ohjaussuunnittelua, ja laiteohjelmistohenkilö, joka tekee matalan tason laiteohjelmiston, ja ehkä koko toinen tiimi kehittää graafinen käyttöliittymä ja kosketuspaneelin ohjain. Säännellyllä turvallisuuden kannalta kriittisellä laitteella, kuten defibrillaattorilla, sinulla todennäköisesti on järjestelmäinsinööri, joka määrittelee noudatettavat vaatimukset ja vastuualueiden väliset rajapinnat.

placeholder
2014-08-04 20:06:07 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Hitaammalla nopeudella, edullisilla hinnoilla, pienemmillä paketeilla, paremmalla luotettavuudella (koska vähemmän yhteyksiä) ja helpommin ylläpidettävillä ratkaisuilla mikrokontrolleri on usein goto-ratkaisu. Vaikka skannaatkin tällä verkkosivustolla, näet monia kysymyksiä, joissa joku on liian monimutkainen, jotkut ihmiset kysyvät automaattisesti julisteelta "miksi et käytä mikro-ohjainta)?

Adam Davis
2014-08-04 20:29:23 UTC
view on stackexchange narkive permalink

EE: n määritelmä on jonkin verran joustava. Jos sinulla on EE-tutkinto suuresta yliopistosta, sinulla voi olla tai ei ole kokemusta ohjelmoinnista ja mikro-ohjaimista. Monet EE-ohjelmat eivät vaadi ohjelmointikursseja. Tämä on syy, miksi monet insinöörit valitsevat tietotekniikan EE: n sijaan, koska he kulkevat aidan laitteistosuunnittelun ja ohjelmistosuunnittelun välillä.

Mikrokontrollerit mahdollistavat alhaisemmat kustannukset ja lyhyemmät suunnittelujaksot saman toiminnallisuuden kannalta malleja. On joitain asioita, jotka on tehtävä analogimaailmassa, ja joitain, jotka on tehtävä digitaalisessa muodossa, mutta yleensä mikro-ohjaimista ei päätetä, voidaanko se tehdä, vaan voidaanko tehdä paremmin, halvemmalla , nopeampi tai tarjoavat enemmän ominaisuuksia ja suorituskykyä kuin suunnittelu ilman mikro-ohjainta.

EE, joka ei tunne mikrokontrollereita eikä käytä niitä, rajoittaa itseään, mutta jos heillä on suuri syvyys analogimaailmassa tai mieluummin työskentele suurissa ryhmissä, joissa muut voivat tehdä mikrotavaraa, he pärjäävät hyvin siellä, missä heidän asiantuntemustaan ​​ja keskittymistään tarvitaan.

Tutkintoni osoittaa: "Sähkötekniikan kandidaatin tutkinnot" ja sitten seuraavalla rivillä "Tietokonevaihtoehto".
tcrosley
2014-08-04 23:02:36 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Monet EE: n käyttämät mikro-ohjaimet, mutta on monia, jotka eivät käytä niitä, kuten erikoistuneet analogiseen suunnitteluun, radiotekniikkaan, energiatehokkuuteen jne.

Mutta luulisin, että useimmat digitaalista tekniikkaa käyttävät EE: t Suunnittelu sisällyttää nykyään myös mikrokontrollerit suunnitteluun, vain koska se säästää paljon laitteistoa useimmissa tapauksissa ja tekee suunnittelusta joustavamman. (Toinen tapa minimoida osia ja pitää muotoilu helpommin muutettavissa on käyttää FPGA: ita, mikä vaatii erityyppistä ohjelmointia, jota kutsutaan VHDL: ksi.) Kuten jäljempänä nähdään, riippuvatko he siitä, osallistuvatko he paljon näiden mirokontrollerien ohjelmointiin vai eivät yrityksen koosta ja organisaatiosta.

Ihannetapauksessa EE, joka on saanut kandidaatin tutkinnon EE: ssä, on käynyt myös ainakin muutaman ohjelmointikurssin. Todennäköisesti yksi tai useampi näistä on sisältänyt C: n, jota käytetään suurimpaan osaan mikro-ohjainten sulautettua ohjelmointia. Jos ei, on suhteellisen helppo noutaa C itse, vaikka jos et ole koskaan tehnyt mitään ohjelmointia, on joitain esteitä päästäksesi yli.

IMO: lle on kuitenkin EE: n tapa oppia ohjelmoimaan kuin ohjelmoija oppimaan työskentelemään laitteiston kanssa. Jälkimmäisessä tapauksessa en usko, että useimmat CS-pääaineet pystyisivät oppimaan digitaalisen tai analogisen suunnittelun itse ilman muodollisia kursseja, mutta heidän pitäisi pystyä oppimaan lukemaan kaavioita, käyttämään yleismittari ja oskilloskooppi ja ehkä looginen analysaattori.

Kuten muut ovat maininneet, jos joku tietää olevansa kiinnostunut sulautetusta ohjelmoinnista ja suunnittelusta, CE-tutkinto voi olla hyvä valinta. Epäilen, saisitko niin paljon perus-EE-teoriaa kuin saataisiin vain EE-pääaine, esimerkiksi analogista suunnittelua ei painotettaisi vähemmän. Kun sain BSEE-tutkintoni, CE-tutkintoja ei ollut vielä olemassa, joten jatkoin ja sain MSCS-tutkinnon yöllä työskennellessäni ensimmäisessä työssäni (ja annoin yrityksen maksaa lukukausimaksuni ja kirjat).

Yllättäen sulautettujen laitteiden kanssa työskentelyyn liittyy melko vähän analogisia piirejä, jotta se voisi olla yhteydessä ulkomaailmaan. Myös yksi osallistuu virtalähteen suunnitteluun. Yhdellä tuotteesta, johon olin tekemisissä, oli 9 erilaista jännitekiskoa (-6,1, 1,8, 2,5, 3,3, 3,6, 4,1, 5,0, 9,6 ja 12), useat niistä LCD-näytölle.

Kuten hypoteettisen työnkuvasi mukaan pienemmissä yrityksissä, kuten aloitteleva yritys, koska yksinäisenä insinöörinä olen tehnyt kaikki nämä roolit yhdelle projektille - kirjoitti tekniset tiedot, suunnitteli piirin, sekä digitaalisen että analogisen, loi BOM: n ( materiaalilista), tilasi osia Digi-Keyltä ja Mouserilta, asetteli piirilevyn Eaglen kanssa, tilasi piirilevyt, virheenkorjati laitteiston, kun se palasi kokoonpanotalolta, kirjoitti laiteohjelmiston C-muotoon levyn testaamiseksi ja kirjoitti sitten tuotannon laiteohjelmisto C. kirjoitin myös tarvittavat asiakirjat FDA: lle (tämä oli lääketieteellinen laite) ja tarjosi tukea kentälle. Joten tässä tapauksessa minulle oli erittäin hyödyllistä saada tausta sekä EE: ssä että CS: ssä.

Mutta monissa yrityksissä nämä roolit saatetaan jakaa useiden insinöörien kesken - todennäköisesti laitteistosuunnittelu yhden tai useamman insinöörin, toisen piirilevyasettelun ja kolmannen ryhmän ohjelmoinnin ja testauksen. Jälkimmäisessä tapauksessa, kuten yllä mainittiin, ohjelmoijalla on oltava laiteohjelmiston testaamiseksi perusmaadoitus elektroniikassa. Mutta sen lisäksi, että laitteistosuunnittelijan on tiedettävä, miten mikro-ohjain sisällytetään suunnitteluun (mikä ei ole triviaali tehtävä - useimmat mikro-ohjaimen tietolomakkeet ovat satoja sivuja pitkiä), se ei välttämättä osallistu lainkaan laiteohjelmistoon. Suunnittelun alussa on kuitenkin todennäköistä, että laitteistosuunnittelija (t) ja laiteohjelmisto-ohjelmoijat viettävät melko vähän aikaa yhdessä tekemällä kompromisseja, jotka minimoivat tarvittavan laitteiston ja samalla tekevät suunnittelusta niin helppoa ohjelmoijat käsittelemään.

Koska ohjelmistomies työskentelee teollisuuden automaatiossa, olen havainnut, että ohjelmistoja tietyllä tasolla ymmärtävien sähköyhtiöiden on paljon helpompi kommunikoida kuin niiden kanssa, jotka toimivat puhtaasti piirien alueella.Samoin yritän oppia tarpeeksi sähkölaitteista ainakin diagnosoimaan yksinkertaiset johdotusasiat tarvitsematta soittaa EE: lle.Suunnittelu on usein monitieteistä työtä, joten on paljon arvoa siitä, että meillä on tarpeeksi teknistä päällekkäisyyttä keskustelemaan ja yhteistyöhön tehokkaasti, kun on aika integroitua.
Funkyguy
2014-08-04 20:08:44 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Kyllä!

Ohjelmointi ja vuorovaikutus mikro-ohjainten kanssa voivat olla yksi sähköinsinöörin päävastuista.

Mikrokontrollerit ovat jonkin verran keskitie insinööreille ja ohjelmoijille. Oikean laiteohjelmiston luominen vaatii paitsi hyvän ohjelmointituntemuksen, myös toimivan tietämyksen elektroniikasta, joka on vuorovaikutuksessa ohjelman kanssa mikrokontrollerissa.

Lähettämäsi työn kuvaus ei näytä olevan kyse suunnittelu, erityisesti. Kuulostaa enemmän siltä, ​​että he asettaisivat sinut testaus- ja vianmääritysasentoon. Tämä on edelleen tehtävä, jonka sähköinsinööri tekisi.

On myös paljon EE: itä, jotka eivät koskaan käsittele minkäänlaista mikro-ohjainta.Se riippuu urapolusta, työstä, teollisuudesta jne.
Totta, vaikka tämä näyttää olevan yhä harvinaisempaa.Vaikka en ole Arduinon suurin fani, monet EE: t, jotka ovat olleet kentällä jo jonkin aikaa, poimivat sen, koska sitä on erittäin helppo käyttää.
Olen työskennellyt EE: nä noin 5 vuotta ja vaikka olen nähnyt mikro-ohjaimia 3 eri työpaikassa, ne eivät ole koskaan olleet tärkeimpiä tehtäviäni eivätkä edes lähellä.Minulla on myös ystäviä, jotka työskentelevät sähköinsinööreinä eivätkä koskaan koske piirilevyä mikrossa.Halusin vain huomauttaa, että toinen lauseesi oli hyvin harhaanjohtava ja että se voi olla joillekin pääasiallinen vastuu, mutta ei kaikki.
@ACD Näen mielesi.Varsinainen virtalähdesuunnittelijana en koskaan koske mikro-ohjaimia, vain vapaa-ajallani.Olen muokannut viestiä "voi olla" eikä vain suoraan ylöspäin
gbulmer
2014-08-04 21:14:53 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Kyllä EE: t käyttävät mikro-ohjaimia.

Ihmiskunta tuottaa yli 20 000 000 000 vuodessa [1], noin 40 kertaa enemmän kuin mikroprosessorit. Joku suunnittelee, testaa, virheenkorjausta ja parantaa järjestelmiä ja tuotteita käyttämällä näitä MCU: ita. monia käytetään tuotteissa, jotka ovat suunnitelleet tiimit, mukaan lukien EE: t.

AFAICT Isossa-Britanniassa suuntaus on, että EE: stä tulee sulautettujen ohjelmistojen kehittäjiä tai että he saavat koulutusta myös sulautettujen ohjelmistojen kehittäjille. Joten saatat olla joka tapauksessa edellä EE-trendiä. Sinun kannattaa harkita sulautetun kehityksen pääaineopiskelua, jos tarkastelet yliopistoa tai etsit sulautettujen ohjelmistojen kehittäjiä rekrytoivia työpaikkoja saadaksesi paremman käsityksen siitä, mitkä taidot ovat hyödyllisiä.

Ainakin yksi iso, kuuluisa, Ison-Britannian yritys on sanonut, että tuotekehityksen elinkaarta parannettaisiin lisäämällä entistä parempia sulautettujen ohjelmistojen kehittäjiä. Epäilen, että tämä pätee moniin muihin yrityksiin ympäri maailmaa.

[1] IIRC: t olivat vuoden 2011 luku. Yritän löytää alkuperäisen lähdeviitteeni. Oli erittäin vaikea saada ajan tasalla olevia numeroita, ja se oli ajankohtaisin, jonka olen löytänyt. Luulen, että se oli arvo yhden markkina-analyytikoiden tekemästä teollisuuden tutkimuksesta. Siinä tapauksessa se on saattanut olla likimääräinen, ehkä johtuen ottamalla esimerkiksi kymmenen suurinta valmistajaa, lukemalla ja tulkitsemalla heidän vuosikertomuksiaan ja skaalattamalla yleisiä arvioita alan tuloista.

Vaihtoehtoisesti se on saatettu johtaa tarkastelemalla useilla aloilla lähetettyjä tuotteita ja ekstrapoloimalla. Esimerkiksi AFAIK, jokaisessa matkapuhelimessa on vähintään yksi MCU, digitaalikameroissa on yksi, musiikkisoittimissa on yksi, televisioissa on yksi, käsiapupeleissä on yksi, langattomissa reitittimissä on yksi, autoissa keskimäärin 17 (IIRC) jne. jos suurten sektoreiden tuotemääristä on luku, se saatetaan "kolmiota" tällä tavalla.

Uskon, että ST vaati yli 1B ARM MCU: ta tai 2B MCU: ta, eivätkä ne ole suurimmat, ja siellä on paljon isoja pelaajia, joten mielestäni arvo on todennäköisesti realistinen nyt. Uskon myös, että minusta tuntuu siltä, ​​että yksittäisten valmistajien lehdistötiedotteet väittävät yli 1B osaa vuodessa, joten mielestäni se on uskottavaa.

Onko sinulla lähde tälle numerolle?20000000000?
@Funkyguy - Minulla oli lähde, joten anna minun katsoa ympärilleni.Olen siirtänyt kommenttini vastaukseeni, jotta voin päivittää sen, jos löydän viitteen.
Olen myös kiinnostunut lähteestäsi.Viimeisimmät [mikrokontrollerin levynumerot] (http://fi.wikipedia.org/wiki/Microcontroller#Volumes) ovat vuodelta 2006.
Näen vuoden 2011 Microchip-lehdistötiedotteen sanovan "[Microchip Technology Delivers 10 Billionth PIC Microcontroller] (http://ww1.microchip.com/downloads/en/Market_Communication/October%202011%20Microsolutions.pdf) ... Microchip toimitti tämän 10miljardi mikro-ohjain ... noin 10 kuukautta sen jälkeen, kun se on toimittanut yhdeksän miljardin osuutensa. "Joten se on yli 1 B-osaa vuodessa vuonna 2011. Joten 20 B: n kokonaismäärä vuonna 2011 on uskottava.
JRobert
2014-08-06 03:50:38 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Kyllä ja Kyllä! Olen tehnyt postituksen kuvaaman työn (melkein varmasti ei samalle asiakkaalle) ja monille vastaaville. Usko paremmin, että defibissä oli mikrotietokone (pedantit: Olen täysin tietoinen erosta; en vain anna sille paljon merkitystä tässä yhteydessä).

Olen SWE, jolla on yksi jalka EE: ssä; siellä on yhtä monta EE: tä, joilla on jalka SWE: ssä. Istu missä vain sillä spektrillä, joka sinulle sopii. Kaikissa vasaraa älykkäimmissä tuotteissa (ja ehkä joissakin niistä!) On ohjelmoitava ohjain. Se voi olla MCU, mikrotietokone tai koko työpöydän emolevy, riippuen siitä, mitä / kuinka paljon sen on tehtävä. Jotkut laboratoriolaitteet, kuten HPLC: t, jotka hallitsevat ja vähentävät paljon dataa ja , on esitettävä käyttäjälle monimutkainen graafinen käyttöliittymä (jokainen tehtävä voi olla hyvin laskentavaltainen) kuuluisivat jälkimmäiseen luokkaan. Ambulanssimiehistön tai hätäosaston käyttämä kannettava defibrillaattori putoaa jonnekin keskelle. Joukolla lomavaloja voi olla halvin ja pienin MCU, jos sillä on lainkaan.

Ohjelmointitaitosi eivät mene hukkaan, jos haluat viettää urasi. Huomaa kuitenkin, että vaikka täysi joukko EE-, SWE- ja mitä tahansa xxxE-taitoja tulee olemaan erittäin kätevä, erikoistut melkein varmasti - tai nyrkkeilet :-( yksi niistä ensisijaisista.

Sain teknisen johtamisen tutkinnon (koska se oli lähimpänä (vihje: ei lähellä!) Sopivuus SWE: hen, joka minulla oli silloin käytettävissä) tietäen hyvin, että imisin kiviä ihmisten hallinnassa, olisin vihannut sitä ja juosta huutamalla kaikilta yrityksiltä laittaa minut johtajan tuoliin. Mutta! (ja siellä on aina `` mutta '', eikö olekin?) EM: n BS: llä oli vähintään 101-tason fysiikan, mekaniikan, kemian, matematiikan kurssi (tietysti paljon enemmän kuin 101), ohjelmointi (a harvoista niistä olen opettanut tai opettanut tai vain kiertänyt niitä), elektroniikkaa, analogista tietojenkäsittelyä ja muuta. Minua olisi palvellut hyvin myös muutama biotieteiden kurssi, jos niitä olisi tarjottu, vaikka en ole varma, tiedänkö minä tai yliopisto silloin.

Mutta viimeinen rivi - ja, lopuksi totean - on se, että laaja kirjo koulutus voi viedä sinut paljon paikkoihin, joissa pitkälle erikoistunut ei ehkä (ja kyllä, päinvastoin). Oma 101-tasoani antoivat minulle mahdollisuuden tietää, mitä en tiennyt, mutta tarvitsin, ja kysyä hyödyllisiä kysymyksiä loistavilta asiantuntijoilta, joiden työtä minä ja työtoverini sisällytimme yhä älykkäämpiä ja joskus aiemmin kuvittelemattomiin tuotteisiin .

musefian
2014-08-04 21:31:51 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Yleensä mikro-ohjaimen oppiminen ei riitä, ja yksi mikro-ohjain ei sovi kaikkiin sovelluksiin (teollisiin, didaktisiin, jne.). Mikro-ohjainten oppiminen tarvitsee ehkä kauan ja mikrokontrolleri ei ehkä tuota muutaman vuoden kuluttua. kuitenkin vain taito ja se ei ole EE: n tärkein. mutta tämä taito on välttämätön jokaiselle sähköinsinöörille.

EEd
2014-08-05 00:28:23 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Kyllä, sulautettu järjestelmä (laitteisto, piiri ja ohjelmisto sen ajamiseksi) on vakiona teknillisten oppilaitosten ja yliopistojen kursseilla.

Esimerkki: UTAustinX: UT.6.01x sulautetut järjestelmät - Kurssin tiedot



Tämä Q & A käännettiin automaattisesti englanniksi.Alkuperäinen sisältö on saatavilla stackexchange-palvelussa, jota kiitämme cc by-sa 3.0-lisenssistä, jolla sitä jaetaan.
Loading...