Kysymys:
Ovatko nämä 2 vastusta rinnakkain?
P_M
2019-10-15 19:28:59 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Joten minulla oli piiri analysoitavaksi ja minun piti löytää vastaava vastus ja sitten pääsin hämmennykseen.Ovatko R1 ja R3 rinnakkain? Tässä on piiri.

schematic

simuloi tätä virtapiiriä - Kaavio luotu käyttämällä CircuitLab

On tavallista vetää jännitelähde vasemmalle puolelle.Jos piirrät R1 keskelle ja V1 ja R2 vasemmalle, se tulee selvemmäksi.
Kyllä he ovat - niiden päät ovat yhteydessä toisiinsa
Viisi vastused:
JYelton
2019-10-15 20:15:30 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Kaavioiden piirtäminen uudelleen on loistava tapa analysoida piirejä, mutta myös harjoitus miksi kaavioita piirretään erityisillä tavoilla - kommunikoida selkeämmin muille insinööreille.

schematic

simuloi tätä virtapiiriä - Kaavio luotu käyttämällä CircuitLab

Yllä olevan uudelleenjärjestelyn tulisi olla hieman selvempi. Jos seuraat polun akun yhdestä napasta toiseen, voit toivottavasti nähdä, että polkuja on kaksi (jakautuminen tapahtuu R1: n kummallakin puolella olevissa risteyksissä).

Series tarkoittaa yksi toisensa jälkeen kulkevaa virtausta (kuten tapahtumasarja tai televisiosarja). Pparallel tarkoittaa, että virta kulkee kahden tai useamman komponentin läpi samanaikaisesti (suhteessa komponentin arvoihin).

Aivan kuten mitatessasi jännitettä, jossa arvo riippuu vertailupisteestäsi, komponentit voivat olla sarjassa tai rinnakkain riippuen siitä, mihin vertailet niitä:

Voit sanoa:

  • R2 on series: ssä jännitelähteen kanssa tai
  • R2 muodostaa series-rinnakkaisen -piirin R1: n ja R3: n kanssa, tai
  • R1 ja R3 ovat parallel toistensa kanssa tai
  • R1 ja R3 ovat parallel, jossa on jännitelähde ja jonkin verran vastusta R2
Vladimir Cravero
2019-10-15 20:01:12 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Näen jo muutaman vastauksen, mutta yksikään ei anna määritelmää "rinnakkainen":

Kaksi kaksinapaista komponenttia ovat rinnakkain, kun niiden välinen jännite on sama

Päinvastoin "sarjalla" sinulla on:

Kaksi kaksinapaista komponenttia on sarja, kun niiden läpi kulkeva virta on sama

Muista, että "sama" tarkoittaa kirjaimellisesti "samaa" tässä yhteydessä. Jos sinulla on kaksi vastusta, joihin on kytketty kaksi erilaista jännitegeneraattoria ja generaattorit tarjoavat saman jännitteen, vastusten yli oleva jännite numeerisesti on sama, mutta se ei ole sama jännite .

Yllä olevat määritelmät ratkaisevat myös sekaannuksen, jos sinulla on vain kaksi komponenttia, kuten tämän vastauksen kommentit korostavat. Siinä tapauksessa komponentit ovat sekä sarjana että rinnakkain, koska niiden läpi kulkeva jännite ja niiden läpi kulkeva virta ovat samat.

Sarjassa oleminen ja rinnakkain jonkun muun kanssa samanaikaisesti ei ole mahdotonta, hyvin yleinen esimerkki voi olla jännitegeneraattori ja sen kuormitus.

Vaikka lausunnot, jotka annat rinnakkaisen jännitteen ja sarjassa olevan virran olevan "samat", ovat totta, nämä ovat välttämättömiä, mutta eivät riittäviä ehtoja - on piirejä, joissa komponenteilla, jotka eivät ole rinnakkain, on kuitenkin sama jännitehäviö niiden yli.
@Stobor Olen eri mieltä, ainakin minun määritelmäni "sama".Sama * numeerinen * jännite voi esiintyä eri komponenteissa ilman, että ne ovat rinnakkain;mutta jos jännite on sama kuin samassa fyysisessä ilmiössä, ne ovat todellakin rinnakkain.
Tämä tuntuu hirvittävän liikenneympyrän tapaa sanoa asioita.Miksi sanoa "A ja B ovat rinnakkaisia, jos potentiaaliero kahden A-päätteen välillä on sama-kahden-pään välinen ero potentiaalissa-ero kuinpotentiaali-kahden B-päätteen välillä ", kun voisit vain sanoa" A ja B ovat yhdensuuntaiset, jos A: n kaksi päätä ovat samat kaksi päätä kuin B: n kaksi päätä "?Jos päillä on merkitystä ja jännitteellä ei ole väliä, miksi mainita jännite ollenkaan?
Tämä on hämmentävä tapa tarkastella sitä, etenkin aloittelijoille.Aloittelijan mielessä saatoin nähdä, että sekoittuminen määritelmään olisi helppoa, mikä tekisi R2: n näyttävän olevan rinnakkainen.Kyllä, niiden välinen jännite on sama ja kyllä, se tulee samasta varauksen erotuksesta, mutta se on vain seurausta siitä, että he jakavat päätelaitteita.Kuinka voit erottaa kahden identtisen vastuksen jännitehäviön kahdessa identtisessä piirissä ilman, että se on mielivaltainen, jotta varmistetaan, että ne eivät ole "samat"?Parempi määritelmä, jossa ne jakavat päätelaitteita, ei vaadi mitään mielivaltaista.
Toinen asia on, että se ei toimi ei-rinnakkaisilla kuormilla, joilla ei ole jännitehäviötä.Molemmissa tapauksissa jännite on täsmälleen sama, sekä suuruudeltaan että alkuperältään.Sanoen, että R1: n erottelu veloituksetta eroaa R2: n erottelusta latauksettomuudesta, on tarkasteltava niiden terminaaleja, mikä edellyttää jälleen helpompaa määrittelyä.
Ensimmäisessä kommentissani sen pitäisi olla "Kyllä jännite R1: n ja R3: n välillä on sama".Lisäsin edellisen lauseen kirjoitettuani seuraavan lauseen.
Irrota generaattorit, kaikki komponentit ovat nyt sekä sarjana että rinnakkain kaikkien muiden komponenttien kanssa määritelmän mukaan.
Luin kommentit ja ymmärrän huomautuksesi.Jos haluamme keskustella siitä, kuinka kaunis tai helposti ymmärrettävä määritelmä on, anna minun lisätä, että pidän siitä henkilökohtaisesti, koska sarjan määritelmällä se korostaa jälleen lineaaristen piirien kaikkialla esiintyvää dualismia.Se voi olla hämmentävää, mutta se on määritelmä, ja se on oikea, joten joko ota se tai jätä se.Minusta "jaa molemmat päätelaitteet" on hieman epätarkempi, joten luulen, että se on ainakin kiistanalainen.
@gormadoc En ymmärrä miksi luulet, että "minun" määritelmä saisi R2: n näyttämään rinnakkaiselta.Jännite sen yli ei ole sama kuin R1 tai R3, joten siinä on.Lisäksi, jos kuormilla ei ole jännitehäviötä ja lähtöpaikka on sama, joko ne ovat rinnakkain tai oikosulussa - en todennäköisesti ymmärrä esimerkkiäsi, voitko kertoa tarkemmin?
@EricDuminil, jos poistat generaattorit, kaikki vastukset ovat rinnakkain, mutta ei varmasti sarjaan, koska ei ole totta, että sama virta kulkee kaikkien läpi.
@VladimirCravero: Tarkalleen 0A kaikkialla.Eikö se ole sama virta?
@EricDuminil En puhu tietystä piirin ratkaisusta.Sama virta tarkoittaa, että IR1 = IR2 = IR3 = a_varmuus_i, mikä ei aina ole totta kolmelle rinnakkain olevalle vastukselle.
Koska määrität "saman" jännitteen ja "saman" jännitteen välillä luonnottomalla tavalla.Aloittelijoille he näkevät yhden jännitelähteen ja että se tekee kaiken työn.Kokemukseni Intro to Circuits -opiskelijoiden kanssa he eivät aina näe, että yhden komponentin jännite eroaa toisesta, kun heidät kytketään toisin.Selkeämmän selityksen saamiseksi harkitse R3: n poistamista ja R1 = R2: n tekemistä.Nyt jännitteet ovat samat, täsmälleen V / 2.Lähde on sama.Ne eivät ole vieläkään rinnakkain.
Toisen kommenttini osalta tulkintasi on väärä.Ota yksi vastus ja oikosulje johdot.Tee nyt se uudella vastuksella, mutta jätä ne kytkemättä toisiinsa.Jännitehäviötä ei ole ja lähtöpaikka on sama, koska varausta ei ole erotettu tai alkuperä on sama, koska sitä ei ole.Kummassakin tapauksessa se ei selvästikään voi olla totta: kytke virtalähde yhteen eikä sillä ole vaikutusta toiseen, mikä ei voi olla totta, jos ne olisivat rinnakkain.Jos jätät pois jommankumman määritelmän, suljet kuitenkin myös kaksi vastusta, jotka on todella kytketty rinnakkain.
Michel Keijzers
2019-10-15 19:31:29 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Kyllä, koska on olemassa kaksi erilaista kulkua:

  1. V1 -> R2 -> R1 -> V1
  2. V1 -> R2 -> R3 -> V1

R2 ja yhdistelmä (R1, R3) ovat sarjassa, mutta R1 ja R3 ovat rinnakkain.

Transistor
2019-10-15 19:35:13 UTC
view on stackexchange narkive permalink

R1: n ja R2: n päät on liitetty samoihin solmuihin.

schematic

simuloi tätä virtapiiriä - Kaavio luotu käyttämällä CircuitLab

Kuva 1. Poista R2 ja V1 ja käy hyvin selväksi, että R1 on rinnakkain R3: n kanssa.

Kyllä, mutta ei, jos poistat R2: n ja V1: n, siitä tulee epäselvä.Näyttää myös siltä, että R1 ja R3 ovat sarjassa.:)
Kuinka yhden polun piirustuksen oletetaan osoittavan rinnakkaisuutta, mikä vaatii useampaa kuin yhtä polkua?
Joillekin ihmisille on helpompaa nähdä se, mutta jännitelähteen poistaminen verkosta tekee kaikista sarja- ja rinnakkaismäärityksistä merkityksettömiä, joten se lisää todennäköisesti enemmän hämmennystä kuin selvennystä.Topologiset muunnokset (kuten keskihaaran siirtäminen vasemmalle) ovat paljon hyödyllisiä.
Harper - Reinstate Monica
2019-10-17 06:41:51 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Kyllä, R1 ja R3 ovat rinnakkain.Molemmat päät laskevat samoihin paikkoihin.Sähköverkkoyrityksenä minun ei tarvitse olettaa johtojen olevan nolla ohmia, mutta jos teen, tästä tulee melko yksinkertainen asia.Johtokyky = 1 / vastus.

R1: n (50,5 ohmia) johtokyky on 0,01980198 siemens .
R2: n (55,83 ohmia) johtokyky on 0,01791152 siemensi.

Rinnakkain johtokyvyt yksinkertaisesti lisäävät: n.Joten 0,0377135 siemens.
Ilmoitettu vastus , R1 / 3 on 26,52 ohmia.

R1 / 3 ja R2 ovat sarjassa.Sarjassa vastukset yksinkertaisesti lisäävät.26,52 + 1,54 = 28,06 ohmia.

Tämä välittää 10 V: n vakiojännitesyötön, joten voimme kytkeä 10 V: n Ohmin lakiin ja valmis.



Tämä Q & A käännettiin automaattisesti englanniksi.Alkuperäinen sisältö on saatavilla stackexchange-palvelussa, jota kiitämme cc by-sa 4.0-lisenssistä, jolla sitä jaetaan.
Loading...